Home Forums Raadsforum Motie zonthermie

• Dit onderwerp bevat 3 reacties, 1 deelnemer, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door Evelien Baudoin.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Griffie Zaltbommel
    Sleutelbeheerder

Beste regionale raadscollega’s,

Hierbij stuur ik jullie als lid klankbordgroep de eerste aanzet/ concept van een motie ‘Wijkgerichte opslag zonthermie’ zoals ik deze heb uitgewerkt nav de opiniërende raadsbijeenkomst in kader van de RES 1.0 van 14 april jl.

Komende week zal de gemeente West Betuwe als eerste starten met de cie-behandeling van het RES bod in de gemeenteraad.

In de komende weken zou ik deze motie willen finetunen met potentiële mede indieners. Hou mij daarom aanbevolen voor verbeteringen en suggesties.

#1488 Reageer
    Vincent Arts
    Gast

Beste Hr van Zandwijk
    Mijn naam is Vincent Arts raadslid in de gemeente Heumen.
    Ook wij hebben ons beziggehouden met de RES 1.0 en hebben daar inhoudelijk niet heel veel over te melden maar vooral de aanloop van hier uit naar RES 2.0 heeft ook voor ons nogal wat vraagstukken. Een daarvan is het probleem dat u in de motie schetst. Ook wij zouden willen dat men zich meer gaat richten op onderzoek naar opslagmiddelen van grootschalige opwekking energie.
    U geeft daarvoor met name zonnethermie als te onderzoeken mogelijkheid.
    Bij ons gaat het wat dat betreft ook om de mogelijkheden die waterstof ons kan bieden.
    Hoe kijken jullie daar tegenaan?
    M vr gr
    Vincent Arts

#1489 Reageer
    MArco van Zandwijk
    Gast

Dag Vincent, goed dat je hierover contact zoekt.
    In overleg met andere fracties in de regio hebben wij de concept-motie verbreed naar meerdere vormen van opslag, waaronder ook de optie Waterstof.

De aangepaste versie zoals wij zullen indienen kan je hieronder vinden:
    https://www.zienswijzengelderlandzuid.nl/wp-content/uploads/2021/05/20210520-RES-Motie-wijkgerichte-opslag.pdf

#1590 Reageer
    Evelien Baudoin
    Gast

Beste Marco,

Hartelijk dank voor de verdere uitwerking van de motie wijkgerichte opslag. Wij (PvdA/GroenLinks Maasdriel) gaan deze motie ook indienen.

Met vriendelijke groeten,

Evelien Baudoin

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Motie zonthermie
Mijn informatie: